Принцип обшивки стін вагонкою або пластиковою панеллю Для того щоб вагонка або інший матеріал добре і красиво лежав на стіні потрібно вирівняти поверхню каркасом. Його можна зробити з дерев'яних брусків або металевого профілю.

А якщо стіни дерев'яні і при цьому рівні, то можна не витрачатися на каркас і прямо кріпити до цієї поверхні. Звичайно, щоб справа пройшла на ура необхідно знати деякі хитрощі.

Монтаж каркасу

Після того як визначилися з каркасом і розташуванням вагонки, можна приступати до монтажу. Якщо вагонка буде розташовуватися вертикально, то напрямні каркаса будуть горизонтальним і відповідно вертикально при горизонтальному положенні рейки або панелі. Ми ж будемо розглядати вертикальне положення вагонки.

Якщо стіна дуже нерівна, то безумовно потрібно її вирівняти. Для цього нам знадобиться 2 брусочки на 4-5 см і клини. Приставляємо брус з рівнем до стіни, щоб виявити, як діяти далі. Бульбашка на будівельному рівні, повинен знаходитися в середині, рівно між двох смужок. Якщо стоїть нерівно, значить, потрібно один край бруса відхилити від поверхні, даним способом можна визначити, скільки потрібно підкласти під брус щоб вагонка стояла в майбутньому суворо вертикально.

Встановити брус необхідно горизонтально в трьох місцях, зверху в стелі, в середині і внизу біля підлоги. Сильно не притискайтеся до інших поверхнях, залишаючи тепловий зазор 0,5-1 см. До бетонної стіни фіксуються дюбель-цвяхами за допомогою перфоратора. Спочатку насверливаем отвори дрилем зі свердлом по дереву, тільки потім працюємо з перфоратором.

Якщо працювати в поодинці, щоб брусок не падав, починати можна з середини, а коли в отвір встановлений дюбель — цвях, можна засверливатся по краях. Відразу забивати не треба, спочатку встановлюються всі бруски на поверхні стіни, а потім вже за рівнем закручується або забивається, при цьому підкладаючи клини або ще щось підручний в нерівні місця.

Монтаж вагонки

Коли каркас зібраний, можна переходити до заключної частини – кріплення вагонки. Починати необхідно з кута, який знаходиться в зоні огляду при вході в приміщення. Потрібно це в тому випадку, якщо в кінці кімнати вагонка не увійде цілком, тоді доведеться її половинити.
Перша рейка вагонки встановлюється гострим краєм в кут, деякі прибирають цю гостру частину рубанком, а хтось і залишає все справа смаку. У протилежну сторону на рівні бруска в паз забивають фінішний цвях. Ясна річ, молотком його до кінця не забити, тому можна взяти свердло або цвях з затупленим кінцем і застосувати в якості добойника. Вставляємо другу планку, але не до кінця, залишаємо зазор і робимо ті ж маніпуляції, що і з першою. Якщо вагонку посадити щільно в паз, існує ймовірність, що її вспучит, коли вона набере вологу.

Головне, не забувати про вертикальність і кожен раз прикладати будівельний рівень до тієї частини вагонки де знаходиться паз. Якщо вчасно не встежити рівень, то в кінці може вийти тихий жах.

Закінчуючи стіну, в кінці можна зіткнутися з тим, що вагонка не входить в прогал, але це не біда, можна відпиляти її вздовж, циркулярною пилкою або лобзиком. Потім вона вставляється в паз передостанній і забивається цвях прямо в лицьову частину, але так щоб не було видно капелюшки. Коли буде все змонтовано, рекомендується обробити дерево просоченням, щоб не дати вагонки потемніти.

Якщо замість вагонки воліли пластикові панелі, то принцип кріплення такий же, єдино у пластику на задній частині є хвостик, ось на нього і треба закручувати саморіз з великою головкою. У першу і останню смугу закручуються саморізи прямо в краю лицьової частини, інакше будуть погано триматися. А щоб все це було непомітно, робиться надріз на місці майбутнього кріплення самореза. Ось в принципі і весь секрет. На сильному морозі пластиковий матеріал стає крихким, тому не рекомендується його гнути або перегинати.